Ambrosia 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Lorsque j'étais encore à Matane, ma meilleure amie était en photographie. Je la suivait souvent, lui servait de chauffeur pour aller à certains endroits pour prendre des photos, lui servir de modèle pour certains projets, et depuis ce temps, j'ai eu la piqure. Cependant, le "vaccin" a commencé ses effets depuis que je suis à Gatineau. The Flying Monsieur à commencer à me faire apprendre Photoshop, j'observe un peu plus les photographies sur deviantART, je développe mon intérêt au point de vouloir étudier le domaine d'ici deux ans. Je vous demande des conseils à propos de l'appareil. Je sais qu'un appareil professionnel est cher, il faut acheter différents objectifs pour faire différents styles de photos, mais je me demande quel appareil est le "meilleur" quant aux appareils professionnels. Je veux commencer à regarder ça maintenant pour savoir quel budget y mettre, mais il y a tellement de compagnies différentes et d'appareils différents que je m'y perds un peu. Merci d'avance Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Zealot 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Je te conseillerais le blog de PositiveFunk souvent mis à jours : http://blogs.wefrag.com/PositiveFunk/Il fait souvent des articles sur la photographie en général, le matériel, les techniques etc, très utile !Exemple : http://blogs.wefrag.com/PositiveFunk/2010/01/11/sobieski/ pas mal pour choisir l'appareil.Ne te focalise pas que sur le boitier, l'optique est une part importante pour la photographie, certains on tendance à l'oublier. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Terry Fox 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Et si la terminologie française t'énerve (parce que en plus, souvent les dénominations d'appareils sont pas les mêmes en Europe et ici), je te conseille http://www.kenrockwell.com/ (t'en as pour des jours à faire le tour). Par contre, le gars est un grand utilisateur de Nikon, alors il passe souvent outre l'alternative Canon.Parce que t'as deux "clans" dans la photo amateur-professionnelle: Canon et Nikon. Perso, pour avoir essayé les deux, j'aime beaucoup mieux travailler sur des Nikon, mais tout dépend de ton style de photo et de tes goûts personnels.Et si je peux te donner un conseil: T'as beau avoir le meilleur appareil photo au monde, des dizaines d'objectifs et tout et tout, mais tu peux faire d'aussi belles photos avec un appareil de moyenne gamme, avec 2-3 objectifs. L'important, au bout du compte, c'est entre les deux oreilles du photographe. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
1984 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Ambriosa, tu as le choix Nikon / Canon, débat qui dure sans durer.Pour ma part je te conseille l'évidence: le canon 5D MARK IIUn bon numérique te demandera de connaître la technique photo, dans tous les cas.Tu dois comprendre comment fonctionnent l'ouverture, la vitesse d'exposition, la profondeur de champ, la distance optique, la balance de blancs et tout ça. J'ai un bon cours dessus, si tu veux.Le canon 5D est ce qu'il y a de mieux sur le marché actuel, rapport qualité/prix. Le fait de pouvoir faire de la video HD est pas mal intéressant aussi. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Akoji 11 février 2010 Partager 11 février 2010 J'aimerai savoir si certain ici ont prit des cours et si oui ou?J'ai des cours d'infographie, et la photographie m'intéreste beaucoup, j'ai une Canon 80D mais je trouve qui me manque beaucoup de théorie sur des techniques de photographie, et j'aimerai les maitrisé, mais sa me tente pas nécessairement d'aller faire un cours au cégep, surtout que j'ai mon diplome d'infographie. Donc je me demandais si y'avais des cours privé ou quoi ce soit ou d'autre facon qui pourai être intéressante pour apprendre les techniques et tout le jargon. Et bon si vous avez appris d'une autre façon, partagez moi les, sa m'intéreste autant. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Zealot 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Tu dois bien avoir un bon club photo dans ton coin, je te conseille de te renseigner, en plus t'apprendre des techniques, tu va partager ta passion avec d'autres. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Diderot 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Nouer l'adage: oui mais pourquoi? Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Bleu Nuit 11 février 2010 Partager 11 février 2010 Ambriosa, tu as le choix Nikon / Canon, débat qui dure sans durer.Pour ma part je te conseille l'évidence: le canon 5D MARK IIUn bon numérique te demandera de connaître la technique photo, dans tous les cas.Tu dois comprendre comment fonctionnent l'ouverture, la vitesse d'exposition, la profondeur de champ, la distance optique, la balance de blancs et tout ça. J'ai un bon cours dessus, si tu veux.Le canon 5D est ce qu'il y a de mieux sur le marché actuel, rapport qualité/prix. Le fait de pouvoir faire de la video HD est pas mal intéressant aussi.hahaha elle n'a même pas commencé et tu lui proposes une caméra à 2 500 $US.Ambrosia, J'espère que tu lis l'anglais. Lis ça et pose tes questions aprèsI was bored so I typed this up at work today. I hope someone finds ithelpful. There's likely some errors so please, point them out!Digital SLR Introduction and OverviewPhotography is a great hobby. It's fun and has money-making potential,but it is neither cheap nor easy to get into. There's a million reviewsites offering thousands of conflicting opinions on item in every facetof photography. It's bewildering and, quite frankly, this confusionmakes it hard to make an informed choice when investing in your firstcamera.This guide will focus mostly on digital SLR cameras and their accessories.Decide on a camera brandFirst and foremost, before you do anything else, you need to decide on what brand of camera you want to buy. Everything else, from lighting to lenses, stems from this one basic choice. Choosing a brand is important because you are buying into an entireproprietary system when you purchase a camera. Canon lenses won't mounton Nikon cameras. Nikon speedlights won't mount on a Canon body.Neither accepts Pentax. There are exceptions, mostly involving the useof adaptors, but for the most part, when you buy a certain brand, youare limited to that brand's accessories or those of a third party.The two biggest names in the camera world are Canon and Nikon, with Pentax coming in a distant third.Canon vs Nikon vs PentaxFor all intents and purposes, the big two (Canon and Nikon) are roughlyequivalent at any given price point. That is, if you have a camera fromeach, from the same generation, of (nearly) the same price, you willget nearly equivalent performance, with the results skewed slightlytowards Canon at the lower price points and slightly towards Nikon atthe high end. In particular, the low-end Nikons, such as theD40/D40x/D60, lack certain key features that advanced photographersfind necessary.When you set aside the performance of the camera bodies themselves,there's only two things left with which to make your decision:ergonomics (how it feels) and accessories (lenses/speedlights/etc). The consensus is that Canon has an edge in lens quality and that Nikonhas the superior selection of speedlights (external flash units). Ofcourse, the details can change at any given time--both companiesrelease new gear all the time, trying to one-up each other. Pentax is the distant third in the camera market--the red-headedstepchild of the photography world. They make a great product, with alarge (but not as large as the big two) number of accessories, and theysell most of their products for less than their big two counterparts.Pentax does include image stabilization on their camera bodies though,which is a huge plus. Nikon and Canon only put IS on their lenses, andcharge a premium for it. The Pentax K20 is a seriously sexy camera andif I weren't heavily invested in Nikon I'd consider switching. This leaves ergonomics as the deciding factor for many. My number onerecommendation for anyone--anyone--purchasing an SLR camera is to go out hold the thing.Go to Best Buy or Ritz Camera or some local chain. Hell, go to allthree. Pick up every camera in the price range you can afford. Playwith it. Can you easily reach all the dials? Is it too big? Too small?Ask the guy behind the camera to put a large lens on it. How's thebalance? Is it too heavy? Then go on to the accessories. Does the included strap slip off yourshoulder? Add the cost of a new, better strap to your purchase. It'sbetter to spend $20 on a strap than drop your $1000 investment.Consider getting a battery grip for the camera. See if you can try itout on the body of your choice--such grips often change the entire feelof the camera. The Canon Digital Rebel series, in particular, benefitsheavily from the battery grip.In the end, you want to buy the best camera that you can afford that fits comfortably in your hands. I picked a camera, now what?Once you decide on a camera, it's time to move on to the actualpurchase. For some people, money really isn't an issue. They'll spendmore at a local chain just to help them along--but for many of us, wewant the best deal possible, and that usually means buying from theinternet. You can save hundreds of dollars through reputable sellers,but don't fall afoul of a scam.My first warning is so basic that I'm surprised I even have to include it: if a deal is too good to be true, it probably is.There's a large number of internet stores that offer amazing deals oncamera bodies and accessories. You might find the camera you're wantfor half the price of anywhere else! You order it, but then you get anemail asking you to call to confirm your order, and so you do. The guyon the phone then tries to sell you accessories--incredibly overpricedaccessories. When you decline, he'll probably hang up. Then you get anemail and your camera is suddenly on backorder and won't be availablefor two weeks, or three, or even a month. So you call to cancel and youkeep getting the sales pitch/hang up routine. Finally, after days oreven weeks of hassle, you manage to cancel your order. Or worse, yougave in and helped to keep these assholes in business.The above scenario is incredibly common. There's a whole string ofcamera companies, most of which operate out of Brooklyn, New York, thatbase their entire operating model off of the high-pressure, overpricedaccessories sales. So, if the deal is too good to be true, check up onthe site first! Reseller Ratings is your best friend.http://www.resellerratings.comFortunately, we photographers have a number of reputable sellers onlinewho offer great prices, fast service, and great customer care in caseof defects. Adorama, B&H Photo, and even Amazon.com are greatplaces to shop for camera gear. Buy.com occasionally offers amazinglygood deals. The last deal I got was in the too good to be truecategory, but reseller ratings gave them a thumbs up, so I took achance and was not burned. In fact, my order with the free shippingoffer arrived faster than my 2-day shipping from Amazon ordered at thesame time. Look no further if you want brand-new gear.http://www.adorama.comhttp://www.bhphotovideo.comhttp://www.amazon.comhttp://www.buy.comBuying UsedFace it, photography is expensive. "Sure," you say, as you look at your$500 Rebel XTi. "It's not that bad." A year later, you buy your firstL-series lens that cost triple what your camera body did, and youwonder why you didn't listen to me.You can cut the cost by buying used. Just make sure that you buy from a reputable seller with a good return policy. Good places to buy used gear from include B&H Photo and Adorama. Infact, B&H and Adorama are good places to buy anythingcamera-related. There's also a few eBay stores worth looking into, suchas Cameta Camera--just do your research.I would refrain from buying camera bodies and lenses from individualeBay sellers though. You never know what you're getting into with them.Craigslist is a valid, but still risky, option if you can actually meetup and test-drive the gear you're interested in purchasing.All of these, though, pale in comparison to the granddaddy of usedcamera gear, KEH. I've bought as much from KEH as I have from anywhereelse, and I have never had a problem. Their rating system is brutallyhonest about the gear they sell. In fact, it's often far more harshthan necessary. I bought a Bargain-rated cheap (manual focus, I wascurious) lens that was cosmetically flawless but for one tiny ding onthe aperture ring. Adorama or B&H would have rated that near thetop of their scale, where it honestly belonged. KEH put it on thebottom of their scale.http://www.keh.comLenses: Zooms and PrimesThe camera body is but one small part of your purchase. The body isuseless without a lens. Most new camera bodies are available in "kits"that include a mediocre lens (or two), maybe a UV filter, maybe acrappy bag...you get the drift. Most of the items other than the lensincluded in these kits are garbage. As for the kit lens...It's a pretty big point of contention around these parts on whether ornot you should even bother with the kit lenses, so I'll break down theargument.The Bad: Let's be honest, the kit lenses are mediocre at best. They have smallapertures, rendering them mostly useless in low-light situations. Theyhave low-to-average quality optics and are often made of lightweight,easily-broken plastic. Kit lenses have almost no re-sell value. The Good:Kit lenses cover an incredibly useful focal range (approximately17mm-50mm). They are good for general walk-around use. Their opticalquality is roughly on par with that of a mid-range point-and-shoot, soif the pictures you take with your cheap P&S look fine to you, sowill the pictures you take with the kit lens. Better, once you masteryour SLR's controls. My opinion is that every starting photographer should have a lens inthe 17mm-50mm range. It's convenient, is wide enough for most indoorwork, and works well for outdoor landscape-type photography. Because ofthis, a lens in that range is a wonderful learning tool, without thefrustration a non-zoom (prime) lens can cause. If that lens happens to be the kit lens, so be it. It will work untilyou get good enough to realize the lens's limitations and want to buysomething else, and if you never progress as a photographer, you're notout hundreds of dollars on something you won't use.If you want a good lens in that zoom range, check out the Tamron 17-50f/2.8. Tamron is a third party lens manufacturer that makes lenses formost SLR camera manufacturers. Some of their lineup is utter garbage,but this lens is probably the best thing they've ever put out. It'sapproximately $450. Canon and Nikkor (Nikon lenses are branded Nikkor)have good lenses in that range, too. They're higher quality than theTamron, but they're also more expensive. On the other side, you have what we photographers call "Prime" lenses.These are lenses at a fixed focal length (i.e. they don't zoom in orout) and have, in most cases, incredibly high quality optics and hugeapertures. Many people recommend prime lenses as learning tools.Because you have to physically move to change the 'zoom' of yourphotograph, you end up thinking more about the photo's compositionbefore you click the button. Other people find this frustrating.Whether or not you buy the kit lens, and whether or not you like primesor zooms more, you will probably want to buy the 50mm f/1.8 forwhatever camera system you purchase. This lens is probably the bestcost-to-value lens on the market. They're incredibly cheap (for photogear) at about $100. The huge aperture makes them ideal for indoor orlow-light work. The 50mm focal length is great for head and 3/4thsportrait work, yet is still useful for landscape photography. Moving ForwardNow that you've purchased your camera and lens, it's time to moveforward. First and foremost, take pictures. Take lots of pictures. Takepictures every day. Post the photographs online and ask for critique,but don't take it too hard when people start shouting things like "ruleof thirds" and "underexposed" and "distracting highlights." You'llnever get better if no one tells you what you're doing wrong.There's a ton of online resources you can use. Just google around andread up on the subjects. If you want an actual, physical book, go toAmazon and buy "Understanding Exposure." It's a great book forbeginning photographers that explains how the camera works, why itworks like it does, and how to take advantage of your camera's variousfeatures. The section on correct exposure vs creatively correctexposure is worth the price of admission alone. Best of all, the bookis pretty cheap. Once you understand how the camera works and why it works as it does,experiment. Try new things. Find the niche you enjoy the most. Thisniche will pretty much determine your upgrade path. Do you like takingshots of tiny insects? Invest in a macro lens. Do you like takingportraits? A telephoto (or longish prime) lens is in your future, asare lighting tools of some sort. Landscape photography? Time to buythat polarizer. And so on, and so forth.Post ProcessingThe difference between a good photograph and a truly great photographis often the work done after the photograph was taken. Thispost-capture editing is called post processing, and it is pretty much amust in this day and age.Photoshop, Lightroom, Aperture, and even Picasa and iPhoto areapplications that allow you to tweak your photographs and make themsomething more than they were. You can boost color saturation, cloneout blemishes, and more. You can fix exposure and remove noise. These tools are your modern-day darkroom. The great film photographersof the past would tweak their photographs in the darkroom. Why shouldwe be different? The only difference is that now we don't have to worryabout light leaks and scratching our film. Of course, we do have toworry about hard drive failure and memory-card corruption...The key to post processing is not to over-do it. When in doubt, less ismore. Almost everyone makes the same mistake starting out: too muchsaturation and too much sharpening. Ease back a bit. You can achieve acertain "look" without too much effort. Less is more.FAQsQ: What is "crop factor"?A: Most lower-end digital SLR cameras are on what's called a cropsensor. That is, the sensor is a percentage smaller than the beam oflight coming through the lens, so that the edges are lost. This givesphotos a bit of mandatory "zoom."Imagine a photograph. Any photograph. Now crop it in a bit from eachedge, but blow the result up so that it's the same size as theoriginal. Everything looks a bit closer, right? That is crop factor.You essentially lose the 'edges' of what your lens is capable of.Crop factor is mostly used to describe lenses as their equivalent focallengths on a 35mm film camera or full-frame (that is, not cropped)digital SLR. Nikons have a 1.5x crop factor. Most Canons have a 1.6x.Multiply your lens's focal length by the crop factor to get its 35mmequivalent.Example: Let's take the 50mm f/1.8 that everyone loves and put it on aNikon with a 1.5x crop factor. 50 x 1.5 = 75mm. The field of view 50mmlens on that cropped Nikon is equivalent to the field of view of a 75mmlens on a full-frame camera.Mostly, crop factor means that it's harder to get really wide-anglelenses on a crop sensor camera. At the low end, even a couple ofmillimeters can have a huge effect on field-of-view. Q: Why does everyone say to avoid the Nikon D40, D40x, and D60?A: These cameras lack the internal focus motors that allow you toautofocus lenses without the AF-S descriptor in their name. This highlylimits the lenses that you can buy for these cameras (including all buta couple of prime lenses), unless you want to manually focus all thetime--and that can be a pain. I'm a Nikon fanboy through and throughbut even I have trouble recommending the D40/D40x/D60 for this reasonalone, unless you never plan on upgrading.Q: What's better, Canon or Nikon?A: Neither. The better camera is the one with the better photographer behind it. Q: What's the deal with "superzoom" lenses?A: A superzoom is a lens with a truly massive range or focal lengths,such as the Nikkor 18-200 VR. Sounds great, right? A huge range offocal lengths AND image stabilization?Wrong. Mostly. The only thing that these superzooms have going for themis their convenience factor, and they've got that in spades. Neverchange lenses again! They're actually not bad for a layman, but forserious photographers, they're not worth the money.Superzooms have the same problems as the standard kit lenses, but oftenmore pronounced. Distortion is a big problem, as are the smallapertures (that get smaller as you zoom in, no less). My final verdict: get a superzoom if you never want to change lensesagain and that takes priority over everything else. Otherwise, buy goodglass in the focal lengths you actually need.Q: What the hell does L, VR, IS, AF-S, DX or any one of a dozen other acronyms on my lens mean?A: Google will explain it better than I ever will, but there's a briefrundown. VR and IS are terms for image stabilization in Nikon and Canonlenses, respectively. AF-S is Nikon's term for a lens with a built-insilent focus drive. L is the designation for Canon's premium lens line.DX is a Nikon term for a lens designed exclusively for crop-sensorcamera bodies. The rear element of a DX lens is actually inside thecamera and, on a full-frame camera, the mirror may hit it and shatter.This is considered a bad thing, so don't put DX lenses on yourfull-frame Nikon okay? Nikon needs to start labeling their good stuff somehow because I'm seriously in envy of Canon's L series, by the way.Q: Should I buy lenses from third-party manufacturers like Tamron, Sigma, Tonika, etc?A: In general, the third-party lenses are pretty hit and miss. Some aregood, some are bad, and some are absolute garbage. The Tamron 17-50f/2.8 and the Sigma 30mm f/1.4 get pretty good reviews though. Do yourresearch.Q: Should I buy a UV filter? I heard it'll protect my lens!A: This is another hotly debated topic. Personally, I don't own asingle UV filter. There's not nearly enough flying grit around thatcould damage my lens and, if I drop my lens, the filter won't do a lotto save it. I would buy one if I were going to shoot in a desert, or ina hurricane, or something. And it'd be a good filter, not some $10piece of crap. Why put a piece of bad glass in front of my expensivelens?Q: Do megapixels matter?A: In all honesty, megapixels stopped mattering at around 6 or 8, whichare capable of producing an 8x10 image at about 300dpi with no loss ofquality. So unless you're regularly printing at sizes more than 8x10 or11x14, it really doesn't matter. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Oshino 12 février 2010 Partager 12 février 2010 Commence donc par là------> http://www.clubphoto...php?section=faqEnsuite, tu verras si ton intérêt pour la photo augmente et ou diminue. Fais ça avant d'acheter quoi que ce soit."Conseil d'un vieux photographe amateur qui a commencé à 10 ans." Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Ambrosia 12 février 2010 Auteur Partager 12 février 2010 Bleu Nuit, j'ai pas tout lu le texte en anglais encore, mais je peux te dire que côté prix, je regarde oui, mais pas trop en même temps. Je sais que je vais payer la peau des fesses, mais je me dit que si je vais vraiment en photographie, ça peut valoir la peine et me faire éviter la location d'un appareil (pas un inconvénient forcément, mai quand même là...).Je regarde beaucoup, j'ai demandé des conseils détaillés à des amis, c'est très 50/50. J'ai demandé conseils au propriétaire d'une shop d'appareils photos dans le centre d'achat où je travail, il va à des conférences pour avoir des infos sur des nouveaux produits qui s'en viennent très bientôt (il m'a dit d'aller le revoir au courant du prochain mois).Faudrait que je teste des appareils... J'ai un ami qui a un Nikon de je-ne-sais-quel-model, je dois le voir en mars pour un photoshoot, j'pourrai voir le résultat. Faudrait que je trouve quelqu'un avec un Canon pour voir les différences. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Commissaire Laviolette 12 février 2010 Partager 12 février 2010 Bleu Nuit, j'ai pas tout lu le texte en anglais encore, mais je peux te dire que côté prix, je regarde oui, mais pas trop en même temps. Je sais que je vais payer la peau des fesses, mais je me dit que si je vais vraiment en photographie, ça peut valoir la peine et me faire éviter la location d'un appareil (pas un inconvénient forcément, mai quand même là...).Je regarde beaucoup, j'ai demandé des conseils détaillés à des amis, c'est très 50/50. J'ai demandé conseils au propriétaire d'une shop d'appareils photos dans le centre d'achat où je travail, il va à des conférences pour avoir des infos sur des nouveaux produits qui s'en viennent très bientôt (il m'a dit d'aller le revoir au courant du prochain mois).Faudrait que je teste des appareils... J'ai un ami qui a un Nikon de je-ne-sais-quel-model, je dois le voir en mars pour un photoshoot, j'pourrai voir le résultat. Faudrait que je trouve quelqu'un avec un Canon pour voir les différences.Avec un appareil professionnel à partir de 1000$, c'est pas mal le photographe la différence. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Ambrosia 12 février 2010 Auteur Partager 12 février 2010 C'est vrai qu'un très bon appareil ne fait pas forcément des bonnes photos. Si le photographe derrière l'appareil n'a rien entre les deux oreilles, on peut oublier l'idée d'avoir des belles photos. C'est un peu pourquoi j'aimerais prendre un cours aussi. Je veux pouvoir développer ça et l'avoir comme "talent" si on veut et qui sait? Peut-être en faire un métier! Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Bleu Nuit 12 février 2010 Partager 12 février 2010 L'affaire Ambrosia c'est que tu sais même pas si tu vas aimer ça. Achète un appareil bas de game genre Rebel de canon avec une lentille 50mm f/1.8 à 130$ pi prend des photos beaucoup de photos. Quel type de photo est-ce que tu aimes prendre ? paysage ? des oiseaux ? la nuit ? Je pari que tu ne le sais même pas. Commence avec un appareil "cheap" découvre ce que t'aime lorsque tu arrivera a la limite des capacités techniques de ta caméra, ben la tu pourras achèter un appareil qui te convient. Edit - Va faire un tour chez Michael The Mentor il y a quelques vidéos intéressants 1 Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Ambrosia 12 février 2010 Auteur Partager 12 février 2010 C'est pourquoi je m'organise des visites dans des studios J'ai un ami qui a des membres de sa famille dans le domaine ainsi que le chum d'une collègue de travail de The Flying Monsieur. D'un autre côté, je m'informe. L'appareil, je l'achète pas avant d'être CERTAINE que je veux me lancer dans ce cours. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Bleu Nuit 12 février 2010 Partager 12 février 2010 Dans ce cas là je pense que ta décision est déjà pas mal prise Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Ambrosia 12 février 2010 Auteur Partager 12 février 2010 Bin comme je disais, la piqure que j'ai eu vla quelques années commencent à faire beaucoup d'effets : J'ai des idées de photoshoot que je veux faire en tant que photographe, j'aimerais pratiquer ce que je connais déjà et l'améliorer, j'aimerais en savoir plus, je veux vraiment développer cet aspect de l'art, j'y suis vraiment intéressée! Et comme toutes bonnes personnes intéressées, je m'informe et j'essaie des choses.Le plus drôle, c'est que ç'a commencer vla si longtemps, mais j'ai développer encore plus l'intérêt quand j'ai commencé à faire des avatar pour le forum il y a quelques mois. Gosser les couleurs, le contraste, la luminosité et tout le reste m'a donnée encore de connaître encore plus le programme, mais avec des oeuvres que j'aurais prise en photos moi-même, pour y mettre une plus grande valeur, même si cette valeur n'est que sentimentale (pour me sentir encore plus fière quoi.)Sinon je repose la question qu'Akoji a posé plus tôt. Il y en a qui ont fait un cours de photo? Si oui, où? Y'a longtemps? Vous avez aimé ça? Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
1984 12 février 2010 Partager 12 février 2010 Perso j'ai fait les gobelins, mais c'est en France.C'est pas dans une école que t'apprends la photo, c'est avant.Sérieusement, en général le mieux c'est de commencer par se trouver un vieil argentique et puis de se lancer. C'est pas compliqué, si t'as quelqu'un pour te montrer un petit peu. Photoshop c'est censé venir ensuite.Il faut être patient, et y aller par étape. Technique ou pas il te faut un appareil pour t'exercer. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Ambrosia 12 février 2010 Auteur Partager 12 février 2010 Argentique? J'en ai un! MOUHAHAHASérieusement, ma mère en avait un et je m'amusais avec, même s'il n'y avait pas de pellicule. Le côté plate de ça par contre sera que je ne pourrai rien développer moi-même, mais t'as raison 1984, ça peut valoir la peine! Je vais essayer de m'informer pour trouver une shop qui fait la vérification des appareil. Le mien est tellement vieux, je ne sais pas s'il est vraiment en bon état encore, il me semble que la petite vitre à l'intérieur était brisée... Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
1984 12 février 2010 Partager 12 février 2010 Putain, j't'avais écrit un pavé et ma connexion a fucké.Bon, déjà, dis voir c'est quoi le modèle que t'as ?Ensuite, si le miroir est pété, autant un acheter un autre sur ebay. Ca coute environ 60$Ca vaut le coup. Tu vas apprendre les bases.J'ai dû pondre un cours photo pour mon travail. Je le posterais ici quand j'aurai accès au fichier.Sinon, l'intérêt dans tout ça, de commencer par l'argentique, c'est que ça va t'apprendre les bases.Je sais pas toi, mais j'ai toujours préféré la pratique à la théorie, alors si t'es comme moi, tu comprendras en ayant le boitier dans tes mains. Faut te trouver une optique de base 50mm avec une bonne ouverture. Le mieux c'est 1.4 si t'aime les effets de flou (profondeur de champ).L'usage de l'argentique ça va t'apprendre a pas shooter n'importe quoi, à apprendre à regarder.Tu auras des pelloches mais pas des milliers, tu devras forcément réfléchir avant de shooter.Et tu fais développer ça, puis tu demandes à avoir tes négatifs numérisés sur un cd en 300 dpi (résolution)et après tu tâtes photoshop.C'est du bonbon quoi. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Ambrosia 13 février 2010 Auteur Partager 13 février 2010 L'idée est bonne et je compte surement l'appliquer. D'un autre côté, pendant un an de temps, j'ai beaucoup suivit ma meilleure amie en photographie pendant ses pratiques de cours, de la prise de photo au développement. Elle m'a beaucoup conseiller, beaucoup appris, donc même si c'est pas énorme, je considère que j'ai déjà une "base" mais c'est vrai qu'elle est plus théorique que pratique.J'ai commencer à regarder les appareils dans plusieurs commerce pour avoir des idées sur le prix, les modèles, tester les appareils et voir les résultat sur ordinateur pour avoir une meilleure idée, etc. Le premier test m'avait paru peu concluent, l'image de la nikon (C'était la D3000 si je me rappelle bien) semblait trop clair comparer à la canon qu'on a essayer (qu'il faudrait que je me rappelle du modèle...) J'vais essayer d'aller la revoir lundi ou de retourner au Dumoulin et demander si je peux voir différents clichés d'un même spot avec les caméras, des fois que... Mon gros choix est encore entre Nikon D3000 ou D90 et pour Canon, il y a la EOS Rebel XSi. Ce sont les modèles qui m'ont semblé les plus intéressant et qui me serait accessible dans le cas d'un achat éventuel (car j'aime mieux magasiner en boutique que sur internet.) Sinon, je me demandais, il y en a ici qui connaissent des bons livres sur la photographie? J'ai un ami qui a chez lui La Photographie Pour Les Nuls et il est prêt à me l'ammener dès qu'il peut, mais je me demande s'il y a des ouvrages qui pourrait m'aider à apprendre un peu plus. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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